Sen o upratovaní


Po Medzinárodnom dni ega, ktorý totálne zrútil moje základy dovtedy vybudované, som išla spať akási pokojná. A takto som spala až do rána. Sníval sa mi zaujímavý sen, ktorý som si zapamätala takto:

Pohybovala som sa zas v nejakom podkroví. Ako keby tam bol murovaný byt, normálne obývaný. Niekto tam so mnou na chvíľu bol, ale potom odišiel. Bola tam na boku miestnosť, ktorá bola ako keby z časti obložená drevom. Bolo tam veľa vecí a dvoje dvere aj dvoje okná. Bolo tam šero. Miestnosť mala obdĺžnikový tvar. Na jednom konci boli dve postele čelom k stene, z jednej strany mali okno a z druhej obrovské skrine. Uprostred miestnosti bol záves ktorý to oddeľoval. Ale bol iba na jednej stene, resp, nebol roztiahnutý, zostal na boku. V druhej časti miestnosti boli rôzne časti nábytku. A veľmi ťažko sa tam hýbalo. Bolo tam cítiť zatuchlinu a do tej časti som ani veľmi nechodila. Vedľa mňa bývali nejakí mladí ľudia – pár. Jedného dňa prišli pozrieť čo to tam mám. Vošli do miestnosti práve cez tú zatuchnutú časť. A im sa tam zapáčilo. Chceli nejakú vec, časť nábytku, ktorá sa im páčila. Tak sme sa dohodli, že si nabudúce prídu čosi vybrať. Prišli neskôr. Medzitým som vyšla niekde na terasu a mala som výhľad na krásnu krajinu. Samá príroda, stromy, potok, slnko, vtáky, proste paráda. 😀 Opäť som bola niekde hodne vysoko, bolo to ako keby na horskej chate, ale zrejme to bola časť toho bytu. Sedela som na terase a niečo teplé popíjala. Niekto tam so mnou bol, ale neviem kto to bol a ani pohlavie neviem určiť. Ale bol tam iba chvíľu. Potom prišli tí snoví susedia, kým som bola na terase. Videla som ako keby v hlave, jak odnášajú veci odtiaľ ale ja som len sedela a popíjala :) Keď som sa vrátila do miestnosti, nezostalo tam takmer nič, iba čelo postele. A zrazu tam bolo veľa svetla. Ten kto tam so mnou bol na začiatku, bol naštvaný, že všetko zmizlo. Že to neni ok, ale ja som sa usmievala a bola kľudná.
Takto som si ten sen vyložila ja: 🙂
Drevo je symbol nestabilnosti, niečo čo nemá pevné ponímanie. Podkrovie je myseľ. Takže moja myseľ bola nestabilná a zaprataná starým nábytkom i vecami (staré vzorce, nepotrebné myšlienky). Záves mi čosi zakrýval, znemožňoval výhľad. Ale tým, že som ho mala naboku, ešte stále tam čosi bolo brániace ísť ďalej, ale už to nebolo také intenzívne. Nabrala som odvahu a vyšla som von (terasa) do života, vyliezla som z ulity a s nadhľadom som sa pozerala na veci, ktoré ma čakajú a čo všetko dokážem urobiť. Kým som sa takto pozerala, dovolila som odísť všetkému starému z mysle (snoví susedia to odpratali preč) zostalo len svetlo a prázdny priestor. Moja myseľ sa vyčistila. A uvolnila som priestor pre nové veci :) A ten niekto kto sa hneval, že sú veci preč, bolo moje ego. Lebo to je porážka pre neho. Zbavila som sa vecí, na ktorých liplo a cez ktoré ma ovplyvňovalo.

……

Takže keď sa na to pozriem z pohľadu týždňa, ktorý prešiel, tak sa mi podarilo prečistiť myseľ. A aj tým, že som bola na dne. Pochopila som, kto som, aká som. Teraz to prijímam a v niektorých veciach mám doslova pocit, ako keby som bola vymenená 🙂 Tak snáď tá celková zmena bude príjemná a nestratím pisateľského ducha 😀
3 Responses to Sen o upratovaní

  1. anitraM says:

    Tééda krásne si si to vyložila, ja by som to urobila presne tak.

  2. Bibs says:

    Anitram,toto bol jeden z mála tých snov,ktorých význam som pochopila hneď 🙂 jasná odpoveď 🙂

  3. Spätné upozornenie: Medzinárodný deň ega? – Eprakone – za porozumením sebe, svetu i životu

Pridaj komentár

