Anjeli v mojich vlasoch


Asi pred dvomi mesiacmi som niekde na nete, na nejakých ezo stránkach natrafila na knihu Anjeli v mojich vlasoch, ktorú napísala Lorna Byrneová. Na prvý pohľad mi padla do oka. Zaujal ma príbeh a bola som zvedavá čo sa z toho vykľuje, ako to budem vnímať. Tak som premýšľala, že si ju kúpim. Potom mi však kamarátka zavolala, že príde ku mne, a že mi túto knihu prinesie. Tak som sa potešila až ju budem mať v rukách. A od momentu keď som ju zobrala do rúk až pokiaľ som ju neodložila bola táto kniha prínosom, úžasným zážitkom.

Kniha je životným príbehom, Lorna vidí anjelov a rozpráva sa s nimi odmalička. Jej deti sú už dospelé a ona po prvýkrát otvorene rozpráva, čo videla, zažila a čo sa naučila. Žije  na írskom vidieku.
Keď bola dieťaťom, považovali ju za retardovanú, lebo nejavila záujem o svet vôkol seba. Okrem okolitého sveta vnímala rovnako intenzívne aj anjelov a duše mŕtvych. Dlho si myslela, že aj ostatní vnímajú okolitý svet tak ako ona a vidia presne to isté. Ale anjeli jej povedali, že o tom nesmie pred druhými rozprávať. Videla aj svojho mŕtveho bračeka, s ktorým sa veľmi často hrávala.
Vyrastala v chudobnej rodine, neskôr pracovala v Dubline, vydala sa. Už ako malej jej anjeli ukázali, ako bude vyzerať jej manžel. A keď ho videla, ihneď ho spoznala. Rovnako jej však prezradili aj to, že bude vážne chorý. Lorna stretáva bytosti z duchovných svetov, ktoré prebývajú aj v našom svete – prevažne ohromujúco krásnych a rozmanitých anjelov vrátane proroka Eliáša i duší mŕtvych.
Lornu navštevujú chorí hľadajúci uzdravenie či útechu. A k uzdravovaniu dávala ľuďom práve túto modlitbu:
Modlitba k Tvojim uzdravujúcim anjelom,ktorú prináša od Boha Michael, Tvoj archanjel:
Nech Tvoji uzdravujúci anjeli oblažia
Nebeským požehnaním mňa
aj všetkých, ktorých ľúbim.
Dovoľ mi pocítiť lúč Tvojich
uzdravujúcich anjelov,
svetlo Tvojich uzdravujúcich rúk.
Oddám sa Tvojmu uzdravovaniu,
akúkoľek cestu si Boh zvolí.
Amen.
Tento pozoruhodný príbeh je svedectvom ženy, ktorá vidí veci na opačnom konci spektra mimo každodenných zážitkov. Pre mňa táto kniha znamenala veľmi veľa. Čítala som ju s absolútnou ľahkosťou a úsmevom na perách. Nebol to úsmev pobavenia, bol to úprimný úsmev radosti. A pri každom riadku čo som prečítala som si uvedomovala, aké je to úžasné, že niekto takto vidí. My dospelí sme väčšinou zahltení v “reálnom” svete, nestíhame vnímať ani to čo sa deje v našej bezprostrednej blízkosti a nie to ešte vnímať energie. Deti vidia a vidia toho veľa. Ale my im dávame naše presvedčenia, že nič iné ako ľudské bytosti neexituje. A tým pádom prestanú o tom hovoriť a časom nadobudnú presvedčenie, že to naozaj neexistuje.
Odkedy som ju mala v rukách, viac si všímam pohľady detí, to ako reagujú, že sa častokrát pozerajú inam ako by mali a veľa sa smejú aj bez toho aby sme sa na tom podieľali my. A je to úžasný pohľad. Kniha pre mňa ako keby otvorila oči, zrazu som si uvedomila, že nie je čoho sa báť, že svet je skvelý. Anjeli nás ochraňujú, sú všade okolo nás. Len sa musíme naučiť všímať si ich, poprosiť o pomoc :)
5 Responses to Anjeli v mojich vlasoch

  1. anitraM hovorí:

    Pekná kniha Bibs… .-D
    Pripomenulo mi to knihu Dom duchov od Isabel Allende. Ona komunikovala s duchmi, vedela liečiť a vedela aj kedy zomrie. Na mojich začiatkoch mi jeden anjel povedal, aby som si ju zhnala a kúpila, lenže bola vypredaná.

    • Bibs hovorí:

      Pre mňa to bolo také úžasné, že keď som to čítala cestou do práce, ľudia sa na mňa pozerali, prečo sa toľko usmievam a smejem :) A ja som mala skvelý pocit ľahkosti :)
      A zohnala si nakoniec tú knihu?

      • anitraM hovorí:

        Nie potom som tomu prestala venovať pozornosť. Hlavným dôvodom vtedy bolo, že som si ju mala prečítať kvôli tomu, že mám vela spoločné z hlavnou hrdinkou. Lenže potom sa okolnosti veľmi zmenili a na knihu som úplne zabudla. Viem, že je aj filmové spracovnie toho, ale kniha je kniha. Možno niekedy, keď sa mi nejakým spôsobom dostane do rúk. :-P

        • Bibs hovorí:

          Už rozumiem. Od tej doby si sa ale zrejme aj Ty zmenila, tak už by tam tá podoba asi nebola :) Ale zas z nejakého dôvodu sa Ti do rúk nedostala :P

  2. anitraM hovorí:

    Zatiaľ nie. :-?

Pridaj komentár

